tisdag 18 november 2008

Känner ni en doft av rosor?????

Efter ett tips från Katarina har jag testat på att göra en ros av kaffefilter. Det är ju bara så kul. Detta är mitt andra försök... det första blev helt fel för jag hade inte rätt sorts tape när jag skulle sätta ihop den. Hela idén finns på video hos Martha Stewart. Det är lite pilligt men det är inte så svårt som det ser ut. Man får väl studera lite trädgårdsböcker så man får lite koll på de olika rossorterna... :)


Nu är det bara doften på rosen som saknas.

Kram Eva

9 kommentarer:

Katarina sa...

Du har verkligen lyckats, riktigt naturtrogen.

Kramar Katarina

Anonym sa...

Sååååå snyggt! Jag har sett videon tidigare men inte vågat mej på att prova ens. Vet inte om det är för "pilligt".

Anki sa...

Jäklar vad snyggt!!!
Hade du inte skrivit att den var konstgjord hade jag helt klart trott att det var en äkta ros.

Kram

annannadesign sa...

Sååå snygg! Har också kikat hos Martha Stewart - och kan ju säga att hade jag gett mig på det, hade det definitivt inte sett ut sådär!! Du är bäst!

Kram på dig!

Bodil sa...

Ja det här är helt klart en peace-ros. Otroligt vackert!! Den ser hur äkta ut som helst!!!
Kram

Malin sa...

Öööh jag tror dig nästan inte! Det ser ju precis ut som en äkta ros. Du är så sjukt duktig!

clara sa...

shit jag trodde den var äkta. Du kan trolla du...

Carina sa...

Den blev verkligen braaa!
Kram Carina

Laila sa...

Du har ju fått din jätte fin!!! Har inte ens vågat tänka tanken på att sätta mig och pilla med det....