torsdag 13 november 2008

Julgran

Jag har gjort en julgran efter instruktioner från den här boken. Den är inte svår att göra men lite pillig och det går åt mer pappersbitar än man tror.

Jag har använt ca 12 halvor av 30*30 papper i 12 olika mönster i grått, rött och vitt. Klippt ut "fingrar", inkat kanterna och böjt till dem lite.

De är sedan limmade på en kon som jag har böjt till av en cardstock. Man börjar nedtill och limmar rad efter rad uppåt.
Sedan har jag duttat lite stickels på varje gren så att den gnistrar när ljuset faller på den.
(syns dock inte så bra här.)

Tack för titten.
Kram Eva

8 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vilken fin gran....Eva !!
Men du kan faan inte ha något liv ;)
Du vet vad jag tycker att du borde göra..... ;)

Kram Rosie

annannadesign sa...

Vilka bra foton du har fått till - den är nästan lika fin här som i verkligheten! Såå läcker!

Kram!

Katarina sa...

Vilket mästerverk. Vilken tid det måste ha tagit. Den är så otrolgt fin och vi andra har tur som kan se den på Papprika när vi är där.

Många kramar
Katarina

Bodil sa...

Jädrar vad du har pillat!! Snygg blev den verkligen!
Kram

Bodil sa...

Hej igen!
Du vet med ålders rätt kommer man inte ihåg att skiva allt i en kommentar. Här är länken till diamantvikningen.

http://www.kortifokus.se/diamantkort.html

Lätt som en plätt!!

Kram

Anonym sa...

Jädrans vilket jobb du lagt ner!!! Imponerad!

Carina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Carina sa...

Den blev superfin Eva!,KUL!

Kram Carina

( det var jag som tog bort tidigare inlägg, tangentslarv;)