onsdag 4 mars 2009

Papprika 6 År

I Kväll firade Papprika 6-års dag. Jag var där och demade små rosor och lite andra blommor. Det var jätte roligt att träffa så många kunder både nya och gamla.

Jag gjorde en blomma till Malin av olika papper i turkost, brunt och lime. Jag har använt både färdiga pappersblommor och utstansade, samt blommor klippta på frihand.

Jag har använt mig av en vanlig vit lerkruka som jag har limmat fast oasis i.
Den gröna fiberullen och pärlbanden har jag virat runt toppen på oasisen och fäst med små märlor. De fina pärlbanden finns på Papprika i massor av härliga färger.
I mitten på varje blomma sitter en brad och i den har jag fäst en ståltråd för att få en skälk på blomman.

Ideén till den här blomman hittade jag här. Fjärilen är en QK revolution dies. Och så förstås en massa stickels i olika färger på alla kronbladen.
Tack för titten!
Kram Eva

3 kommentarer:

Bodil sa...

Fina blommor i underbara färger. Du är ju en konstnär!! Pärlfloss gillar jag också. Jag köper mitt hos MiMas här i stan.
Kram

Mita sa...

Läckert Eva!Trevlig helg, kramiz

Jenny sa...

Den är så äcker!
Tack själv för i onsdags, jag är full av inspiration. Hoppas att få tid vid min nystädade scraphörna nu ikväll.
Visade en arb.kamrat din sida i fredags och hon blev super impad. Ditt skapande saknar ord!