söndag 8 mars 2009

Att sy på sin fritid

Eftersom jag syr hela dagarna brukar jag inte sy mina egna kläder (man får liksom nog på jobbet) men på sista tiden har jag blivit så sugen på att sy en massa roliga saker.



Först ut är en tunika i linne!

Det skulle bli en klänning men eftersom tyget tog slut och jag verkligen ville ha en stor volangärm fick jag kapa lite på längden.



Runt urringningen och i ärmen har jag vändsytt med ett smårutigt tyg i rött och vitt. Ett par berlocker fick avsluta knytbanden.
Jag sydde 3/4 dels ärm med en stor volang. I ryggen sitter ett dålt blixtlås och en liten knapp i nacken fastsydd med röd tråd.


Det fina bandet har jag fyndat på en loppis.
Är snart klar med ett alldeles underbart förkläde ska bara fästa fickorna och fota.....
Tack för titten!
Kram Eva

4 kommentarer:

Katarina sa...

Vad snygg den var. Avis. Kram!

Bodil sa...

Faktiskt blir jag riktigt sugen på att sy någod klädesplagg. Det är evigheter sedan. Tunikor använder jag mycket och stortrivs i.
Den här tunikan är hur snygg som helst. Men så är den ju ochså sydd av ett proffs.
Det finns ju så många fina Odd Molly tunikor som jag gillar - men vilka priser. Dyrt även på Tradera tycker jag.

Vill du se mina nygjords spetsknappar? Kika in då vetja.
Om du vill ha hjälp med klädda knappar är det bara att höra av sig. Jag har flera olika storlekar och lite olika kupiga.

Ha det gott!

Carina sa...

Vad fin den blev, Eva!
Kram Carina

Mita sa...

Oh my gosh sååååååå snygg! Du é så himlans duktig. Kram!