måndag 9 mars 2009

Förkläde.

Tack för de fina komentarerna om min tunika. Det ger verkligen blodad tand att sy mer...

Här kommer det nya förklädet som jag sydde igår. Jag hittade modellen på nätet och rara Clara fixade ett mönster till mig. (Tack Clara!)



Tygerna är en massa olika som jag hade hemma och ric-rac banden kommer från Papprika.


Jag valde att sätta fickorna lite snett och att göra dem extra djupa så att inte saker kan trilla ur.
Knytband i ryggen.
Massor av ric-rac band i ljusrosa, cerise och rött. I nederkanten fick det bli ett rosa kantband.
Jag är otroligt nöjd med mitt nya förkläde. I helgen blir det nog bullbak på landet......
Tack för titten.
Kram Eva.

10 kommentarer:

Katarina sa...

Superfin! Kram!

anni sa...

Det du bakar med det där på dig måste bli utsökt gott. Så fint du skapat! Tycker tunikan var ursnygg också!
kram / anni

Anonym sa...

Jädrars så snygga grejjer! Du är ju en allkonstnär kan man säga. Bullar är ju gott också....*dreggel*.
Hoppas vi ses snart. Det var ju så länge sen.
Kramis
Sussi

Carina sa...

Superfint!! :)
Kram Carina

annannadesign sa...

Wow, vad du är duktig! Kommenterade även tunikan, men den kommentaren verkar inte "ha tagit" :(

Kram!

Bodil sa...

Men vilket läckert förkläde. En riktig karamell. Och så mycke arbete du hr lagt ner på det. Men dekorera papper eller dekorera tyg det är ju lika kul vilket som och resultatet brukar bli ruperfint.
Snyggt jobbat Eva!!!
Kram

Jenny sa...

Härligt fräscht förkläde och vilket snygg tunika, sitter impad på denna sida av datorn.

clara sa...

Heja Eva! Vad fint det blev!

Bodil sa...

Hej Eva!
Jag kommer inte till mässan. Fick veta det i förgår. Så himla tråkigt. Det som skulle bli så kul att träffas och jag har längtat så efter dessa blommor. Nu har jag fått använda köpeblommor. Men jag är uppe hos Catharina då och då. Kanske man skulle kuna ta sig till Papprika. Skulle vara så kul om vi kunde få ihop en dag. För det blir kanske för svårt att förklara via mailen????
Ha det gott i vårsolen!
Kram Bodil

Malin sa...

Åh vilket fint förkläde Eva. Me like! Kanske en av sakerna jag kan knåpa ihop på landet?