tisdag 3 februari 2009

Hej Hej!

Här kommer ett litet kort jag gjorde i helgen. Jag känner fortfarande inte att jag får några roliga ideér och jag hoppas verkligen att det släpper snart, ju mer man vill desto sämre går det. :(

Detta kort har jag gjort med hjälp av en mall av ett hjärta som jag klippt ut i papper och använt som maskering på kortet. I Hjärtat har jag sedan stämplat "ofelia" (stampsmith). Sedan maskat henne och lagt på lite distressfärg med blending toolen runt hennes kontur. Hållt kvar masken och hjärt maskeringen och stämplat med text stämpel från PSX. Stämplat en krumelurstämpel på ett vitt cs och skurit ut det och monterat med distans kuddar på sidan av kortet. En liten blomma i koppar som jag fäst i ett sidenband fick väga upp andra sidan.



Oj, jag ser att blomman vänt sig uppåt när jag har fotat så tokigt det kan bli....

Nu ska jag sätta mig och göra några kort till alla hjärtans dag. Hoppas att inspirationen kommer flygandes genom luften......

Kram Eva

3 kommentarer:

Katarina sa...

Vad roligt att se ett nytt kort. Jag har fortfarande pysseltorka. Jättefint kort som alltid. Kram!

Mita sa...

ÄNTLIGEN! Känn ingen press, men det är sååå himla kul att se dina kort! Vad fint det blev! Kramiz!

clara sa...

moahahahahahaha förlåt mitt flatgarv... ingen inspiration?