tisdag 24 februari 2009

En ask med rosor.

Jag har gjort en liten ask att ge bort till någon man tycker om.

papprika finns massor av fina askar i olika storlekar och de är jätteroliga att dekorera.


Här har jag klätt locket i ett mönstrat papper och stämplat en text från Tim Holtz och sedan dekorerat med egentillverkade rosor och blad. Sidorna är klädda i ett ljusrosa papper som är stämplat med diverse stämplar med maskteknik. Massor av inkade kanter och skuggor i grönt och brunt.



Fjärilen är från qk revolution. Målad först med brun akrylfärg sedan med krackeleringsmedium och sedan med rosa akrylfärg från MM. Och sist inkad med Distress ink (brushed corduroy) min favvo färg!!!



Här är en närbild på rosorna. Jag kommer att dema dem på Papprikas 6-års jubileum.

Tack för titten.

Kram Eva.

8 kommentarer:

Katarina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Katarina sa...

Fy f**n vad den här asken är fin. Jag såg ju den igår irl och blev helt stum. Hur kan man få till ngt så skitsnyggt. Du är mästarnas mästare. Helt otroligt. Kramar!

Anonym sa...

Jag säger bara WOW!! Otroligt fin ask!

Malin sa...

Äckelpotta! (jätteavis)

Bodil sa...

Vilken låda!!! Som en dröm!!
Och när och hur skall du lära mig att göra sådana här ljuvliga rosor???? På syfestivalen kanske????
Kram

Mita sa...

Skitsnygg, får msn säga så!?
urläcker!

Bodil sa...

Menar du allvar???? Tack, du är för gullig. Jag hjälper MiMa´s på syfestivalen fredag-söndag. Men jag tar självklart lite pauser då och då. Skall bli kul att träffas igen!
Kram

Anonym sa...

Den är verkligen superfin.....
Kram Rosie