tisdag 23 februari 2010

Cupcake

Jag har gjort en bakelse som även är en box som går att fylla med godis eller en liten present.
Jag såg något liknande på nätet men kommer tyvärr inte på var  så jag gjorde en egen mall.
Den är ca. 12 cm hög och 10 cm bred.























Jag har använt mig av vit cs till den sexkantiga basen och till den övre delen ett vitt ritpapper. (inte lika tjockt som cs) Om man använder ett tunnare papper så blir överdelen plattare. Den är öppningsbar men det är lite bökigt att öppna så det blev inga bilder på det.


















Jag har dekorerat med massor av Pearl Maker i rosa och rött. Körsbäret är en träkula som jag målat röd och lackat. Ett litet brunt snöre fick bli skaft.

Tårtpapper på ett rött cs lite blad och blommor från bl a Prima. Zigzackband och bollfrans från Papprika.

Jätterolig att göra. Jag håller på med en till. Jag ska försöka att göra en mall som ni kan ladda hem.

Tack för titten.

Kram Eva 

11 kommentarer:

Fröken Kaos sa...

Yammi....=) Perfekt vid bantning....kan du inte göra en semla åt mig ;) kram

sussilull sa...

Åååå några såna där i ditt fat med kupa!! Skulle se smaskens ut.

Carina A sa...

Den är sååå söt!
Kramelikram

annannadesign sa...

Den blev ju jättesnygg!

Kram!

Hanne sa...

Så fantastisk stilig!!!!!!

Katarina sa...

Underbar och kalorifri. Du är så påhittig. kram K

Carina sa...

Superfin Eva!
Kul ser framemot mallen, den kan komma till nytta:)

Kram Carina

Bodil sa...

Eva, du är helt makalöst duktig!!! Vilken skapelse!
Den ska jag prova bara du ger oss mallen.
Kram Bodil

sussilull sa...

Eva.... :(
Jag "fastnade" i Farsta Centrum igår när jag skulle åkt och hälsat på dej på papprika....*flåt*
När jobbar du nästa gång?

Pia sa...

mums hvor er den kæmpe lækker

Ulle sa...

Så läcker, vilken kanonpresent!