onsdag 16 september 2009

Inspirerad!

Jag blir så inspirerad av alla duktiga kortmakare/konstnärer som lägger ut sina alster på nätet särskilt en som ligger i min länklista längre ner till höger hon kommer från Norge och heter Hanna, kolla gärna hennes blogg som heter lim och glitter.

Här har jag gjort ett kort där hon står för inspirationen.

Bakgrunden är distressink och hårskum sedan övermålad med Primer.
Stämplar från Tim Holtz.
Den lilla flickan hittade jag här. Vingarna är gjorda av overheadplast som är infärgad med alcoholink och stämplade med vingar från My sentements exactly! Där ifrån kommer även den lilla texten i hörnet.

Blommorna har jag gjort själv av cs i olika färger. Allt material kommer från PappRika.
Tack för titten!
Kram Eva.

5 kommentarer:

Katarina sa...

Åh, vilket underbart kort igen. Kul med raklödder o färg. Jag har läst om det ngn stans på nätet. Du får vid ngt tillfälle visa hur du gör. Kramar Katarina

Hanne sa...

Hei Eva!

Jeg blir så glad når jeg leser dine ord. Du skal vite at jeg setter så stor pris på dem:)

Dine kunstverk er utrolig vakre! Dette kortet du har lagt ut er helt fantastisk vakkert! Jeg har lagt bloggen til i min linkliste:)

Ha en fortsatt fin og kreativ høst!
Klem Hanne

anni sa...

Åh, vilket fint! Blev du också spelmissbrukare på viking eller roade du dig på bättre sätt?!

Mita sa...

Ljuvligt kort, jag blir sååå sugen men tiden räckr inte till just nu.
Vi ses!
Kram Mita

Maricelle sa...

Det här kortet är hur läcker som helst!!!!!!