söndag 3 januari 2010

Jag vill bara göra annat än städa.

Sista dagen på landet går i städningens tecken. Men det är ju så tråkigt så jag var bara tvungen att göra ett nytt armband.

Inspirerad av alla spetsar och linnetyger jag har här på landet så gjorde jag ett vitt armband av
lakansväv och spets. Några pärlemoknappar och lite berlocker.
Det bruna armbandet som jag har haft ett tag och är gjort i lammnappa. Jag kom över några stora skinn på en auktion för några år sedan.
Jag har klippt smala remsor och sedan bara fäst ringarna med text som är köpta på syfestivalen.
(Carina är du klar med ditt armand?)
De är lätta och enkla att göra. Jag använder mina hela tiden.
Tack för titten.
Kram Eva

4 kommentarer:

sussi sa...

Å va kul att "se dej" :)
Undrade just hur du hade det. Gott nytt år på dej!
Det blir ju så läckert att stämpla på tyg och du kan ju verkligen få till ett motiv. Nice!
Hoppas vi ses på papprika framöver.
Kramisar i massor!

clara sa...

åh vrålsnygga!!!!

Carina sa...

Du har lyckats IGEN...svaret är nej mitt armband är inte klart;) (hade kanske lite mycket papperspyssel i dec;) men när jag kommer hem, ska jag sätta fart.

Snygt med stämplarna också.
Vi ses snart.

Kram Carina

Anki sa...

Riktigt snygga armband. Gillar verkligen det bruna.

Hoppas vi ses snart.

Kram Anki