fredag 21 augusti 2009

Lite nya kort.

Så är man tillbaka i vardagen igen.
Jag har haft en underbar vår och sommar på landet. Det har inte blivit så mycket kreativt skapande som man skulle önskat men det är skönt att vara ledig och göra ingenting också.
Men nu har jag i alla fall fått lite inspiration att sätta mig ner och uppdatera bloggen.

Dessa kort gjorde jag i början på sommaren så de är inte helt nya men de kanske kan ge er lite nya ideér.

Jag är lite osäker på vilken stämpel jag har använt till kanterna det är flera olika leverantörer men texten kommer från Inkido.


Här har jag embossat med vitt på brunt papper. Jag tycker ibland att det kan vara svårt att stämpla med vitt på mörka papper och få ett riktigt bra resultat. Så sen här metoden funkar bättre. Fågeln är målad med vit crackel paint och sedan inkad med distressfärg.
Här har jag använt Tim Holtz stämplar. Jag har utgått från en vit cs som jag har inkat. Den nedersta stämpeln är embossad i clear och den översta är stämplad i askrosa.
Tack för titten.
Kram Eva.

5 kommentarer:

annannadesign sa...

Snyggt som alltid!

Tack än en gång för svampen!

Kram!

Carina sa...

Helt underbarakort! Tack för inspirationen.

Kram Carina

Bodil sa...

Hej Eva!
Vad kul att du är tillbaka. Har väntat länge på scrapalster från dig. Du är en mästare!!!! Gillar verkligen din stil.
Ha det bra!!
Kram Bodil

Sussi sa...

Äntligen!! ;-)
Jädrars va snyggt det nedersta kortet va!!

Tina sa...

Fina fina korten! :-D

Tack för en bra stämplingskurs i torsdags hos Papprika.

/Kristina (hon med snöstjärnorna)
tina@gineman.se